PPC slovníček
V PPC reklamě se setkáte se spousty pojmů. Tady je pár nejpoužívanějších, bez kterých se v internetové relkamě určitě neobejdete.
PPC – platba za kliknutí (Pay-Per-Click), zpoplatnění internetové reklamy.
CPC – cena za kliknutí (Cost-Per-Click), platba za kliknutí v reklamě, cena jednoho kliknutí na reklamu.
Imprese – zobrazení- počet zobrazení reklamy. Ve vyhledávání to znamená, kolikrát uživatel zobrazil (viděl) vaší reklamu, hledané klíčové slovo.
Interkace – kliknutí- kolikrát někdo kliknul na vaši reklamu.
CTR – míra interakce- míra prokliku (Click-Through-Rate), kolik procent z těch, kteří reklamu viděli, na ni kliklo. Procentuelní podíl mezi kliky a zobrazeními.
Příklad: Reklama měla 100 zobrazení a 2 prokliky, CTR je tedy 2 %.
Konverze – akce návštěvníka. Měřit se mohou různé cíle- dokončení objednávky, vyplnění registračního formuláře apod. Jakmile uživatel tento akci splnil, konverze se započítá. Díky konverzím zjistíme efektivitu investic.
Konverzní poměr – kolik procent z těch, kteří na reklamu klikli, udělali konverzi. Jinými slovy, kolik vás stála jedna konverze (odeslání formuláře, objednávka apod.)
PNO – podíl nákladů na obratu- použití v Skliku. Kolik procent ze získaného obratu (konverzí) jste utratili v nákladech na reklamu.
Průměrná pozice – průměr pozice ve vyhledávání- zobrazení inzerátu.
Příklad: Hodnota 2,5- inzerát se zobrazuje na 2. až 3. pozici.